sols pel fet de poder tindre alguna opinio, record o comentari per compartir.

Sols pel fet de poder tindre alguna opinió, record, imatge o comentari per compartir.

11 d’abril 2021

Herbert List



























Herbert List

Imatges de la xarxa

Avui m'he volgut regalar aquestes imatges, tu no hi ets, fa molts anys, massa que no hi ets, encara que sempre et tinc a prop meu. Recordes aquells dos estius que vam passar a casa dels teus pares a Valldemossa. Per cert, vaig tornar a l'octubre de 2019, el Palauet encara existeix, no sembla descuidat. El meu cor va fer un salt, vaig sentir un profund dolor. Aquella casa antiga, familiar, d'avis i besavis, en la qual sempre deies haver-te sentit trist, perdut i sol en la teva infantesa. Aquella immensa i règia casa que vam poder gaudir sols i en la qual vam tenir els millors moments de la nostra vida, els dos junts. La recordo amb claredat, mai havia estat en un lloc com aquell. Moltes estades amb blancs llençols que cobrien completament mobles i estris. Una casa plena, però alhora buida de vida, magnifica, imponent. Al saló i la terrassa, vam passar els dies que vam estar, no feia falta molt més. Era tot un món. Al costat de la sala, la llibreria del teu pare, heretada del teu avi. Quants descobriments. Trobarem la col·lecció d'imatges d'aquest gran fotògraf, desconegut per a tots dos en aquell moment, va ser una bogeria. Imatges, moltes d'elles que mai més he vist. Sembla ser que el teu avi va tenir amistat amb l'artista. Impossible, si no, tenir tal quantitat de fotografies, totes guardades curosament en aquelles caixes de fusta, ben arxivades i protegides. Tenia moltes més, d'altres fotògrafs, que al llarg de el temps he anat descobrint, nus masculins, l'art de la pell, la bellesa de el cos, el do de la llum. Però les de l'Herbert estaven cuidades de manera especial. Mai vas saber que representaven per al Sr. Otto avi. Dos estius d'amor, d'immensa complicitat i desig, de confidències i pors. És el que em va quedar de tu. Avui he complert els 65, tu en vas anar amb 25. Quina vida tan curta, i lo agraït que estic d'haver-te conegut i estimat. Va ser una aventura i un gran goig compartir amb tu aquests tres anys i mig que vam gaudir, encara que interromputs per massa interferències, malgrat tot em vas omplir la vida. D'aquí a pocs dies compliries 67. Maleïda moto. T'estimo Tomasotto.